-->

Aqif demam lagi...


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .



Akhirnya dapat jugak tidurkan Aqif. Ni lah tidur yang agak lama sejak malam tadi. Dah hampir sejam jadi bolehlah mami updated belog kejap. Aqif sakit. Demam yang agak panas. Tak pernah lagi dia demam panas macam ni. Tapi alhamdulillah tengahari tadi dah makin surut suhu panas pada badan dia even kepala masih panas lagi. 

Bila anak demam ni terus teringat kaedah-kaedah yang biasa ayah guna kalau adik-adik mami demam dulu-dulu. Bukakan baju & seluar (tinggalkan pampers je), basahkan tuala dan lap badan biar dia rasa selesa sikit. Tak ada lah gelisah dan itulah yang mami apply kan pada Aqif malam tadi. Cuma mami just bukakan baju je sebab mami takut Aqif kesejukan. Cuaca pulak hujan. 

Mami lap badan Aqif, basahkan kepala dia. Aqif menangis je sambil mulutnya ditegang-tegangkan. Rahang bawahnya dikedepankan lebih dari barisan gigi atas. Argghh... kenapakah? Jadi kuurut-urut takut jugak kekal macam tu. Takleh bayang kalau Aqif dah macam Brone Parare... Betul ke aku eja? Lantaklah...

Aqif merengek-rengek lagi. Nasib aku kebal dan dah biasa dengan situasi ini sejak dia baby lagi. Yelah, sejak dia kena jangkitan kuman dulu. Syukur Tuhan masih kuatkan semangat aku dan beri aku 1001 kesabaran walaupun kekadang sabar itu sudah seperti kulit telur yang retak tunggu nak pecah sahaja. Aku hanya insan lemah...

Perjalanan masih jauh mami wehh.. sila lah menghadapinya dengan tenang.. Dugaan Allah kecil je & dia takkan menduga hambaNya lebih dari kemampuan hambaNya itu sendiri.... Cuba tengok dugaan hebat orang lain dulu.. hilang anak, hilang suami, anak OKU... Nauzubillah... Andai dugaan-dugaan ini mendekatkan aku padaMu Ya Allah, aku rela. Janganlah Kau pesongkan imanku dari terus mempercayaiMu Ya Allah... Moga hidup kami diberkati dan dilempahi rahmatMu, Amin...


0 Kata-Kata Sayang:

Previuos Entry