-->

Andai Itu Takdirnya, Aku rela habiskan!

Finally 2 hari mummy study LKC berjaya jugak habiskan semuanya! Begitu gigih mummy usahakan. Sekarang kena study silibus baru pulak! Rajin tak? Haruslah rajinkan... Sampai rumah tunggang langgang gara-gara terlalu rajin study hari-hari study. Ni bukan kes malas tau apatah lagi lupe diri atau ingatan. Pandai je korang... Tapi ni kes lupe dunia! Gile punye orang! Hahaha

Ni dapat pulak silibus baru ni terpaksa kena habiskan jugak dari Siti Rosmizah. Cik Imah bagi "Andai Itu Takdirnya" dengan "7 Hari Mencintaiku"... Rasanya macam tak sempat je nak habiskan semua silibus ni. Jumaat ni dah nak balik kampung dah. Nak buat balik beratkan beg je al maklum sebijik buku dah bape kilo!haha Memang betul-betul kamikaze lah jawabnye kalu mummy berjaya habiskan jugak! 

Jom review sinopsis "Andai Itu Takdirnya" 


Perkahwinan yang tidak terduga antara Aleya dan Syed Aizril membuatkan Aleya hidup terseksa. Dia dibuang keluarga. Pasrahkah dia?

"Jangan salah faham Puan Sri. Kemaafan yang diberi tidak akan sama sekali menjadikan saya lupa pada kedudukan diri saya ini. Saya tak boleh membuang pangkat itu ke tepi hanya kerana kesalahan yang pernah dibuat pada saya."

"Saya telah menjadi balu sebelum masanya dan anak-anak saya juga telah menjadi anak yatim sebelum masanya. Sembilan bulan saya mengandung mereka tanpa suami di sisi. Saya pekakkan telinga mendengar cemuhan masyarakat sekeliling."

Andai itu tadir-Nya, dia akan menempuhinya dengan tabah dan sabar. Apa yang penting sekarang adalah kebahagiaan anaknya, Dania. Sekurang-kurangnya, bila Aleya menutup mata, kehidupan Dania akan terbela.

"Selama aku meniti liku-liku kehidupan yang penuh dengan onak dan duri ini. aku tidak pernah pasrah dalam hidupku. Andai itu takdik-Nya sebelum menggapai bahagia aku redha. Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu untuk bertahan lagi, hatiku lebih keras dari kerikil."

Memandangkan banyaklah jugak feedback baik pasal novel ni, jadi aku kompem2 lah sangat menggelabah nak bace. Jap ag wajib bace punye! Korang-korang yang nak tau sinopsis "7 hari mencintaiku" leh baca kat sini.

Apa yang mummy leh komen based on seme sinopsis-sinopsis ni, jalan cite keempat-empat novel ni still sama. Kisah tentang perkahwinan paksa. Even agak klise tapi tetap best sebab 3 novel SR sebelum ni pun still meletup! Arap-araplah yang ni pon sedap jugak! Just read and feel oke!

2 Kata-Kata Sayang:

safinazahmad said...

aku da bca andai itu takdirnya msa aku kawan ngn nonok n yuyui! hehehehe sedap ceta nya(:

Sarah Nadia said...

@safinazahmadaku dah abis baca dh. sedap tu mmg sdap tp bg aku, lafazkan kalimah cintamu lagi sedap...hihi...btw, dua2 cite mmg besh n tangkap leleh lagi!

Previuos Entry