-->

Aqif Cap Ayam?

Jahat tak mummy cakap Aqif cap ayam?haha.. Ni gara-gara Aqif sangat berselera bila makan bubur yg mummy add ayam sebagai makanan tambahan tau! Mmg macam daddy! Nasib la daddy kipas mati Man United kalu Liverpool mmg Ayam brand sunggoh r! Hahha...

Hepi sangat2 hati mummy nih! bkn stakat hepi je, suke, bahagia, seronok dan semelah yg sewaktu dengannya! Sebelum ni komain susah nk bagi makan sampai mummy pun fedup lah jugak! 
sgt xbagus kan? huhuhu... aku insan yg lemah! 
setakat makan 1 2 sudu baik tak payah la syg wei.. 
buat penat mummy masak je. 

Bile dh 7 bulan ni baru lah mummy berani nak bg Aqif rase ayam. Asyik bubur kosong ngn puree carrot je mesti tekak Aqif kembang jugakkan?hihi... Mula-mula aku buat bubur+carrot+ayam. Suapan pertama, die buat muka jugak last2 tertekan jugak hampir semangkuk walaupun mengambil masa yg agak lama la jugak utk habiskan bubur die nih.

Then kelmarin, after mummy dah ade kekuatan untuk try resepi baru hasil mummy godek-godek kat tenet (correction! mummy malas sebenarnya! la la la) bubur + sawi + carrot + ayam  jadi lah bubur baru untuk Aqif! Lazat sangat sebab die mmg berselera sangat2!!

RESEPI CUBAAN PERTAMA

Picture Loading.......
Rupe sebelum di blend...

Bubur + Carrot + Ayam
Selepas di blend
Enak sekali!

Cara buat? Masak bubur. 
Bile agak-agak bubur dh separuh nk masak tu letak ayam + carrot. 
Bile ayam dah masak, carrot dh lembut, angkat jela.
Tunggu suam sikit, aku pun blend je!

CUBAAN RESEPI KEDUA

Picture Loading......
Ni pulak bubur + carrot + sawi + ayam
Selepas di blend...
Rasa yg menawan! Bubur Aqif! ^_^

Cara buat? Senang je... 
Kompem-kompem la buat bubur dulu..
Then, rebus ayam. Aku letak bawang putih 2 3 ketul biar wangi sikit.
Bila dah siap direbus tu, masuk je carrot. Tak payah masukkan perasa apa-apa sebab carrot dah buat sup  rase sedap! Agak-agak carrot dh empuk, aku asingkan sup untuk Aqif dgn untuk Aku ngn Suami. 
Sup Aqif tu aku masukkan je dlm periuk bubur die yg dh jadi bubur tu. Kacau-kacau biar rata then masuk je sawi (daun je) yg aku dah potong halus2... Jangan lama takut sawi layu. Dah msak tu, biar suam sikit then blend jela... Taaarrrraaa!! Siap lah bubur Aqif untuk di makan....

0 Kata-Kata Sayang:

Previuos Entry