-->

Hak Masing2 kot??

Ade lebih kurang 30minit lagi before tawaran Rebat RM5 tamat! Alhamdulillah, ade la 3 4 org yg dh order! 3 4org je?huhuhu..Jgn r tanya camtu..Sedey akak tau! Nowdays, sejak aku stat bisnes part time jual tikar ni, makin belambok lana plok (means banyak lah dlm bhase tranu) yg duk berbisnes jgk dlm MukaBuku ni. Atceli aku xkesah pon sbb masing2 ade hak nk buat side income nak2 skrg ni bile semua dh perlu "duit untuk hidup"...Seswai tak if aku kate 'hamba duit'?..Tu yg aku rase lah....korang ak xtau la kan?hmmm.... 

Macam aku ni bile sorang je keje mmg la serba sederhana..Nk beli itu ini xboleh la kan even teringin sangat2. Tak nak la bebankan En Suami ngan kerenah yg tak sepatutnya tu. Mmg tak patut! So, bermula la bisnes cabok ni...Cuma tadi, aku tibe2 naik geram sekejap..cam tegak jgk la bulu roma ni bile ade terpandang kat Rumah MukaBuku tu ade lagi orang jual lagi murah dr aku! Means lagi murah dari harge PASARAN!!

Adoiya..Ape Kes ni Kak??Sian la kami2 ni...Porak poranda la market price klu camni...Bese2 org jual RM50 die boleh g jual RM35???Aku pon tak berani kot jual semurah tu!!Bukan ape, sian bisnes2 org lain tu....nk2 org cam aku ni! Kos pengangkutan, kos makan (breakfast&lunch!), kos masa lagi! subuh2 dh kne bgn g amek stok. Tengah2 terik mentari sambil dukung Qizeqi tu baru balik! TAPI...agak2 kalu korang, korang marah jugak ke??

Bile dah jadi camni, korang2 yg wt bisnes part time cam aku jgk ni jgn la menggelabah pulak cam aku td..hehehe....Kita pk sudut positif k! (leh tenangkan hati yg gundah gulana tuh!) Bg aku... mcm2 cara sebenarnya nk tarik pelanggan utk beli ngn kite ni. Selain dari harga murah, Customer Service pon sgt2 la penting! Lagipun, maybe akak senang dpt stok tu yg murah sgt tu kn??(mcm ade lg je nada tak puashati ni??)huhhuhu...

Macam nak buat assignment la plak kn bile dh pnjg cmni??Hahaha..Aku rasa kalu kite ni pandai layan org, entertain org even harga kite mahal skit pon org tetap akan sanggup berurusan ngan kite! Serius...base on pengalaman aku jadi Customer Service kat sebuah bank dulu. 


So, conclusionnya masing2 ade customer masing2 & ade ruang serta peluang masing2...Berbisnes la secara sihat & bukanlah dgn niat nk cantas mencantas!! Insya'llah, rezeki masing2 Tuhan dah tetapkan...kan?kan?Akak buat bisnes akak, sy dengan bisnes sy ni. 

Maaf jika ada yg tersinggung, cuma menulis apa yg terlintas di benak fikiran...PEACE NOR WAR! 

2 Kata-Kata Sayang:

NaNa said...

Hahaha...
nape ni mummy...
biasa laa adat berniaga..
bumi Allah luas..rezki ada dimana2..
kalau dah tertulis rezki kita,
insyAllah mesti ada untk kita..
xde istilah mencantas sebenarnye..
tapi tu strategi masing2..mungkin barang mudah dia dapt. ape2pun..just truskan apa yang ada..
orang lain, rezki dia..biarlah. k ;)

Sarah Nadia said...

hahaha..tu la yg sy ckp tu nana..rezki Tuhan dh tetap...niaga secara ikhlas sudah selagi ade ruang & peluang kan?..Insyallah....=)

Previuos Entry